Jaringan Ukhwah

08 June 2010

Lambaian Kaabah...ku sahut seruanMu..

Assalamualaikum wbt..
Agak lama laman ini dibiarkan tidak terisi, mungkin sibuk dengan persiapan untuk menghadapi imtihan. Saat ini saya cuba gagahkan diri untuk menaip, bermonolog sendirian. Peperiksaan berbaki satu kertas lagi, madah Fiqh Ibadah oleh Dr. Ali Zuqaili bakal melabuhkan tirai imtihan kali ini.


Alhamdulillah, rasa sedikit ketenangan setelah hari-hari yang dilalui agak mencabar, berhempas pulas mencipta ayat dan formula baru menjawab soalan-soalan yang dikemukakan. Minggu depan akan bermulanya cuti sebelum semester soifi (musim panas) menjengah, ada yang merancang percutian, ziarah, jaulah untuk menambah pengalaman dan pengetahuan luar bilik kuliah.


Syria medan ilmu dan mujahadah, Turki tinggalan Sultan Muhammad Al-Fateh pastinya dalam lakaran peta jaulah. Mudah-mudahan manfaat diperolehi, taqwa dikecapi, ruh pemuda pemudi Islam makin melekat dalam diri..natijahnya hamba hakiki..


Saya pula menanti saat untuk menziarahi rumahNya..pertama kali bakal mengerjakan umrah, mudah-mudahan tercapai hasrat itu. Saya mengikuti rombongan umrah PERMATA dan dijangka bertolak dari bumi syuhada' ini pada hari Khamis (10/6/2010) Ya Allah, permudahkan urusan hambaMu ini..!


Saya mengharapkan doa dari sahabat-sahabat sekalian, dilicinkan segala urusan perjalanan dan dikurniakan tubuh badan yang sihat seterusnya dapat mengerjakan ibadah dengan sempurna. Segala salah dan silap harapnya dimaafkan agar ketenangan mengiringi di sana nanti..hayyakumulah..Allahu yu'tikumul 'afiah..


labbaikallahumma labbaik...Ya Allah, hambaMu ini menyahut seruanMu..

Ya Rasulallah..kami merinduimu, izinkan kami bersamamu..








2 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum...
semoga dipermudahkan segala urusan. doakan ana di bumi Malaysia ini apabila tiba di tanah haram kelak. semoga kegemilangan Islam kian terserlah di akhir zaman ini. (sahabat AQRAB)

admin said...

to anonymous:
trima kasih ats doa..insya Allah ana doakan..klu boleh tau nama sedap sket nk doa tu ya..doa khusus insya Allah..sape ya :)